serija izrezank iz papirja
42 x 59,4 cm, 21 x 29,7 cm
z dovoljenjem umetnice
Ana Čavić v seriji Izrezana poezija predstavlja mitopoetične reinterpretacije prizorov iz mitov, ljudskih pripovedk, pravljic, bajk in legend. Pogosto je dogajanje postavljeno v naravo, zato je umetnica za serijo Izrezana poezija (Vrt izgubljenih stvari) naredila poseben tematski izbor, ki se osredotoča na magične in mistične interpretacije naravnih pojavov. V fantastičnih vizualnih pripovedih se umetnica poslužuje besedišča simbolov in z njim s povsem vizualnimi sredstvi na novo zamišlja vizualno poetiko, ki odraža našo večno fascinacijo z naravo, ki je nekoč veljala tudi za vzrok nadnaravnih pojavov. Umetnica zbira te »izgubljene stvari« – nadnaravne pojave, ki nas še zmeraj preganjajo v naših sanjah in burijo domišljijo – ter jih umešča v namišljen »vrt« za nadaljnjo kontemplacijo. Umetnica izrezanke iz papirja izdeluje v tehniki zarezovanja v večkrat preložen list papirja. S škarjami »na slepo« zareže v prepognjen kos papirja in ustvari intuitivno »risbo s škarjami«, ki se pokaže šele, ko papir razgrnemo. Krhkost papirnatih izrezov daje delom določeno efemernost, medtem ko gube, ki razkrivajo, kako so bili papirnati izrezi narejeni, subtilno krepijo njihove kiparske lastnosti. Za EKO 9 je Čavič ustvarila novo delo v seriji, Prerokba (2024), kjer je navdih črpala iz zgodbe o Ajdovski deklici.
Vrt izgubljenih stvari, 2020, izrezanka iz papirja, 21 x 29,7 cm, z dovoljenjem umetnice, foto: Damjan Švarc
Ana Čavić je vizualna umetnica, performerka, pesnica in raziskovalka, ki raziskuje performativne načine pripovedništva. Njena interdisciplinarna praksa se odvija na presečišču vizualne in uprizoritvene umetnosti ter posega v različne medije in na različna področja, vključno z literaturo in gledališčem. Ustvarja dela na papirju, kolaže, papirnate izrezke, knjige umetnika, digitalne pesniške animacije, interaktivne pesniške objekte in gledališko-pripovedne performanse. V zadnjem obdobju razstavlja in nastopa s serijo »vizualnih pripovedovalskih performansov« v več dejanjih Nit brez konca (2017–v teku). Vsako od dejanj vključuje izvirno poezijo in posebej izdelan vizualni pripomoček – papirnati zvitek (I. dejanje, 2017), papirnati zemljevid s ploščicami (II. dejanje, 2019), lutke iz papirja (III. dejanje, 2021) in niz papirnatih pahljač (IV. dejanje, 2023) – s pomočjo katerih avtorica z različnimi analognimi in digitalno razširjenimi oblikami, ki se navdihujejo v tradiciji pripovedovanja zgodb, v verzih pripoveduje neskončno zgodbo.