Ádám Ulbert

Potreba po prevodu je morda nuja po preoblikovanju, 2022–2024

Organska inteligenca (Solarnopunk biotehnologija sreča Raoula Francéta), 2023
les, aluminij, kaširan papir, kokos, sitotisk na majici, 200 x 100 x 50 cm

Alembik (destilator) za transformacije R.F., 2023
steklo, spirulina, bron, 30 x 40 x 40 cm

Prepoznavanje vzorcev / Alge TV, 2022
video, 1 min, TV, bron, 52 x 55 x 63 cm

neimenovana št. 33 (življenje na tujem planetu), 2023
olje na platnu, 160 x 140 cm

Heliocentrična usmeritev, 2023
neon, epoksi, 46 x 50 x 15 cm

z dovoljenjem umetnika in Longtermhandstand Budapest

 

Izhodišče za serijo umetniških del je sodobna reinterpretacija in obravnava ekoloških mislecev in ekološko naravnanih umetnikov zgodnjega 20. stoletja. Posebno mesto v procesu predstavlja delo mikrobiologa, odkritelja in pisatelja Raoula Francéja. Francé je prepoznavno ime v polju biocentrične misli, ki se pojavi v prvi polovici 20. stoletja in je še danes pogosto del strokovnih razprav. Osnovna predpostavka biocentrizma je, da naj ima pred vsako intelektualno zavestjo prednost tisti pogled na svet, ki se osredotoča na biološko pojmovanje obstoja v filozofiji ali filozofskem sklepanju, saj je izvor življenja v prvi vrsti biološki. Francéjevska filozofija se zavzema za izgradnjo tovrstne biocentrično miselnosti. Življenje dojema kot aktivni dejavnik in dinamičen mehanizem, ki prežema in premika vse, kar obstaja. Ker je plazmatični in enocelični obstoj osnova tega procesa, Francé trdi, da je prav biologija tista disciplina, s katero lahko najbolje spoznamo in opišemo življenjske procese. Bios že v začetni fazi obstoja v sebi nosi »znanje«, ki ga nenehno nadgrajuje in širi. V skladu s to predpostavko lahko vse materialne in duhovne aspekte razumemo kot nekaj, kar vedno v sebi nosi svoja biomorfna izhodišča in vmesnike.

neimenovana št. 33 (življenje na tujem planetu), 2023, olje na platnu, 160 x 140 cm,  z dovoljenjem umetnika in Longtermhandstand Budapest, foto: Áron Weber

Ádám Ulbert (r. 1984, Budimpešta) končuje doktorski študij na Madžarski akademiji za likovno umetnost. Njegovo raziskovanje se osredotoča na povezave med likovno umetnostjo, ekologijo in znanstveno fantastiko. Leta 2014 je magistriral na Institutu Sandberg v Amsterdamu, v letih 2016–2017 pa je obiskoval dvoletni podiplomski rezidenčni program na Rijksakademie van Beeldende Kunsten. Udeležil se je raznih programov v ZDA (TAAK Summer School / Chinati Foundation Marfa, Texas), Južni Koreji in na Japonskem (Asian Culture Center – Rjksakademie van Beeldende Kunsten, Dialogue and Exchange Programme, Gwangju) ter Berlinu (Collegium Hungaricum). Leta 2021 je bil med dobitniki umetniške nagrade Esterházy, leta 2018 pa je prejel štipendijo Mondriaan Fonds Established Artist. S samostojnimi razstavami se je med drugim predstavil v Longtermhandstand, Budimpešta, palači Esterházy, Eisenstadt, Karlin Studios, Praga, Stedelijk Museum Bureau, Amsterdam. Sodeloval je na več skupinskih razstavah: Centru za sodobno umetnost < rotor >, Gradec (2023), tranzit.sk, Bratislava (2023), UGM Studio (2022), OFF-Biennále Budapest (2021), Villa Du Parc Contemporary Art Center, Annemasse, Francija (2019), Abstract Hungary v KM–Graz (2017).

Trienale 
umetnost
in okolje
EKO 9 Oči v skali je del projekta EMPACT | Sočutje in trajnost, ki ga sofinancira Evropska komisija Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za izobraževanje in kulturo (EACEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti EACEA.