Thomas Hörl & Peter Kozek, z Alexandrom Martinzom

Demonic Screens I–III, 2017–2020

Demonic Screens I – Nepovabljeni, 2017
film, 7 min 8 sek

Demonic Screens I–III – Eksponati, 2020
6 vitrin za žuželke s kolaži; zatemnitvena tkanina
53 x 36 x 6,5 cm, 53 x 39,5 x 6 cm

z dovoljenjem umetnikov

 

Demonic Screens je zasnovan kot tridelni projekt, v vsakem delu pa so filmske podobe umeščene v kontekst instalacije. Umetnika sta vsebino in estetsko komponento svojih podob prilagodila žanru grozljivke ter njegovim številnim različicam, podžanrom in hibridnim pojavom, pri čemer se vsak del projekta sklicuje na grozljivke iz različnih obdobij. Te zgodovinske reference so prepletene s sodobnimi vprašanji v družbi, politiko in posebnostmi lokalnega prostora. V prvem delu – Nepovabljeni – avtorja zgledujeta po »klasičnem« obdobju nemega filma in zgodnjih filmov z zvokom ter se poslužujeta pripovednih strategij in tropov, priljubljenih v tem obdobju. Šest filmskih kadrov, posnetih na analogni 16-milimetrski trak, obravnava lokalne in regionalne teme, hkrati pa se dotika filmske in kulturne zgodovine. Nastopajoči, ki uprizarjajo like iz filmov, mitologije in lokalnega izročila, se premikajo po prizorišču ter spreminjajo obliko in značaj glede na kraj in kontekst. Za prizorišča so ustvarjalci poiskali lokacije, značilne za to obdobje: jezero, zavito v meglo, skedenj, ječo, srednjeveški stolp in okolje, prežeto s krščanskimi simboli. Ostanki iz vseh treh delov Demonic Screens so ob filmu razstavljeni v šestih vitrinah za žuželke.

koncept: Thomas Hörl & Peter Kozek v sodelovanju z Alexandrom Martinzem
nastopajoči: Thomas Hörl, Peter Kozek, Alexander Martinz
kamera: Martin Musič
zvok: Alexander Martinz
scenografija: Thomas Hörl & Peter Kozek
asistent: Luca Malle

Demonic Screens I – Nepovabljeni, 2017, zajem zaslona, z dovoljenjem umetnikov

Thomas Hörl (r. 1975, Hallein) in Peter Kozek (r. 1972, Baden) sodelujeta na presečišču performansa, instalacije, umetnosti v javnem prostoru in filma. V svojem delu raziskujeta potencialnost naboja podob iz avstrijskih mitov, ljudskih pripovedk in zgodovinsko obremenjenih likov. Živita na Dunaju. Alexander Martinz (r. 1979, Celovec), skladatelj in medijski umetnik, živi na Dunaju in se ukvarja z odnosom med gibljivimi podobami in njihovimi zvočnimi podlagami.

Trienale 
umetnost
in okolje
EKO 9 Oči v skali je del projekta EMPACT | Sočutje in trajnost, ki ga sofinancira Evropska komisija Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za izobraževanje in kulturo (EACEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti EACEA.