Instalacija Poslednja žetev vizualno napoveduje prihajajočo zimo. Instalacijo, ki jo je navdihnila sovjetska estetika galerije MABOCA v Madoni v Latviji, za katero je bilo delo prvotno zasnovano, sestavljajo groteskni liki in antropomorfne skulpture zelenjave, ki so sčasoma postale prepoznavna podoba jeseni in ponazoritev burne domišljije. Bitja, ki so razpostavljena po zaplati zemlje, začrtajo okvir prizora in postanejo samostojna predstava, ki se razteza prek meja prizorišča. Pošastnost figur in zvočna podlaga pričarata apokaliptično vrtno pokrajino, ki na nevsiljiv, a vizualno jasen način postane komentar avtorjev na globalno energetsko in prehransko krizo. Avtor zvočne podlage je Ivars Burtnieks.
instalacija; vezane plošče, zemlja, barva, neonske luči, zvok, z dovoljenjem umetnikov in galerije MABOCA
Līga Spunde (r. 1990, Riga) ustvarja multimedijske instalacije, v katerih se osebne pripovedi tesno prepletajo s skrbno izdelanimi fikcijami. Interpretacija in uporaba prepoznavnih likov služi kot razširitev njenih osebnih izkušenj, hkrati pa se dotika splošnih resnic in sprejetih tropov. Vsebina avtoričinih del praviloma določa fizično obliko njihove zasnove, zato v svojih edinstvenih instalacijah uporablja različne medije, tehnike in materiale. Avtoričina dela so vključena v javne in zasebne zbirke po vsej Evropi. V letih 2022 in 2020 je bila nominirana za nagrado Purvītis, najvišje latvijsko priznanje za izjemne dosežke na umetniškem področju. Sodelovala je na številnih samostojnih in skupinskih razstavah ter umetniških projektih v Latviji in v mednarodnem prostoru, med drugim na razstavah A Panic Attack on a Sunny Day (2023, galerija Tuesday to Friday); Decolonial Ecologies (2022, Riga Art Space); The Real Show (2022, CAC Brétigny); Being Safe Is Scary, Survival Kit 11 (2020, Latvian Center for Contemporary Art); When Hell Is Full, the Dead Will Walk the Earth (2019, Kim? Contemporary Art Centre); Melos (2019, Creative Art Space, Arsenāls, Latvijski nacionalni muzej umetnosti); Champs-Élysées (2019, Galerija 427), Free French Fries (2017, Galerija Komplot) in drugih.
Aleksandrs Breže (r. 1994) spretno prepleta kiparske pripovedi, v katerih se zrcalijo spomini na odraščanje in študentska leta. To je bilo še posebej razvidno na njegovi prvi samostojni razstavi Optimizem – samozavest – poštenost (2023, LOOK!, Riga). Njegovo ustvarjanje zaznamuje stremljenje po individualnosti sredi vsiljenega konformizma. Z abstraktnimi prostorskimi instalacijami raziskuje navzkrižja med zapisanimi zakoni, verskimi vrednotami in kruto realnostjo institucionalnega nadzora. Vsakdanji predmeti in verski simboli dobijo zlovešč pomen in utelešajo njegovo nasprotovanje konservativnosti. Njegova dela, v katerih se pogosto posveča mističnemu, domišljiji, zgodbam in vzporednim resničnostim, simbolizirajo iskanje osvoboditve iz duševne zaprtosti in brazgotin, ki jih pušča zatiralsko okolje. Svoja dela je predstavil na različnih skupinskih razstavah in projektih, med drugim na razstavah SUBFRAME.XYZ (2023, Brīvības 40, LV), Poslednja žetev (2022, MABOCA), Outdoors (2021, Savvaļa), Neizskaidrojami, bet fakts (2021, RMG).