serija risb, oglje in grafit na papir, 70 x 50 cm in 21 x 29,7 cm
z dovoljenjem umetnika
»Projekt naslavlja pogled na svet skozi moje delo in mojo pozabljivost glede nežnosti do sebe in sveta. Rutina in vsakodnevni rituali so postali nuja, kjer ni časa za oseben prostor in rast v primežu finančne onemoglosti ljudi. Koliko časa naše delo požre za naše dobro in koliko nam škodi? Figure upodabljajo razna stanja mojih ritualov: spim, kričim, jokam, seksam, delam. Kljub vsemu – občutek izgorelosti. Koliko v procesu vsakodnevnega dela in skrbi pozabimo na svet in kako bi lahko bolje prispevali k dobrobiti našega ekosistema? Upodobljena hiša ni zavetje, temveč postaja(lišče) za človeka v kapitalizmu. Raziskovanje prehodne narave življenja v luči ekoloških izzivov prepleta večni motiv memento mori z zapeljivo privlačnostjo kapitalizma. Umetnost skozi simbolno podobo odraža neizogiben opomin na smrtnost, ki je prepleten z iluzijo neomejene potrošnje in uspeha, ki ju propagira kapitalizem. Nič nam ni fajn. Nič nam ni dovolj?« (Lan Breški)
Delo je nastalo v okviru projekta EMPACT s podporo programa Ustvarjalna Evropa Evropske unije.
risba iz serije, oglje in grafit na papir, 70 x 50 cm, z dovoljenjem umetnika, foto: Luka Obal
Lan Breški (2000) ustvarja na področju umetniške risbe, tetoviranja in grafike. Ob učenju risanja in likovne teorije je odkril možnost sestavljanja lastnih zgodb, ki v opazovalcu puščajo sledi sočutja in surovosti, kar avtor doseže z raziskovanjem različnih tem, kot so nostalgija, smrt, odraščanje, mučeništvo in žalost. Breški je obiskoval je program modnega oblikovanja na Srednji šoli za oblikovanje v Mariboru, kasneje pa se je priučil tetoviranja. Kot osnovo za izdelavo tetovaž pogosto uporablja svoje risbe. Skozi leta raziskovanja viktorijanskih oblačil, navad in fotografij je izoblikoval način risbe, s katerim želi vzbuditi občutke nostalgije za časom, ki ga nikoli nismo živeli. Poleg tega želi s svojimi risbami in potiski opazovalcu s pomočjo nadrealističnih elementov in kontrastov belega ter črnega pokazati lepoto, kjer je običajno ne bi zares opazil, odstreti linijo, kjer zares ni narisana. S tetoviranjem se je pričel ukvarjati, ko je opazil podobnost med oblačenjem telesa in tem, kako lahko s trajnim potiskom tetoviranje vpliva na lepotne proporce telesa in na samopodobo človeka, ki je tetoviran. Trenutno tetovira v Mak Tattoo Studiu v Ljubljani.