David Nez

Zastave za ogrožene vrste, 2022

»Serijo Zastave za ogrožene vrste je navdihnilo nedavno sprejetje okoljske zakonodaje, ki razširja polje pravne osebe in pravic na nekatere divje živalske vrste, da bi s tem zagotovili njihovo zaščito. Voditelji domorodnih ljudstev na Pacifiku so nedavno podpisali pogodbo, ki populacijam kitov podeljuje osebnostne pravice, s čimer so želeli pritisniti na vlade, da  uvedejo ukrepe za njihovo zaščito pred posledicami podnebnih sprememb. Po ocenah bi lahko do konca stoletja zaradi podnebnih sprememb, industrializacije, krčenja gozdov ter prekomernega ribolova in lova izumrlo milijon ali več živalskih vrst. Znanstveniki to imenujejo »šesto množično izumrtje«, ki pa ga v celoti povzroča človek. Zaradi vsega omenjenega se mi je zdelo primerno, da ustvarim zastave za ogrožene živalske vrste. Ljudje že stoletja uporabljamo podobe živali na zastavah svojih plemen in narodov. Zakaj ne bi oblikovali zastav za ogrožene živalske vrste, da bi s tem spodbudili priznanje njihovega pravnega statusa, kar bi jim zagotovilo zakonske pravice in s tem zaščito? Zastave simbolizirajo tudi simbiotični odnos med ljudmi in živalmi, saj je preživetje vsega življenja odvisno od naravnih ekosistemov – če ekosistemi propadejo, propade tudi človeštvo. V okviru projekta EKO 9 je nad vhodom v stari sanatorij nameščen niz zastav, katerih namen je opozoriti javnost na vprašanje množičnega izumiranja tako živali kot ljudi.« (David Nez)

serija monotipij na tekstil, 100 x 100 cm, 45 x 55 cm, z dovoljenjem umetnika

David Nez (r. 1949, Cambridge, ZDA) je med letoma 1967 in 1972 živel v Ljubljani, kjer je obiskoval Akademijo za likovno umetnost in oblikovanje ter diplomiral iz slikarstva. V tem obdobju je bil član slovenske avantgardne umetniške skupine OHO, kjer je ustvarjal kiparske instalacije, performanse in eksperimentalne filme. Leta 1975 se je vrnil v ZDA in na Maryland Institute of Art v Baltimoru magistriral iz slikarstva. Leta 1988 je študiral umetnostno terapijo na Univerzi Nove Mehike v Albuquerqueju in od takrat dela kot poklicni umetnostni terapevt. Svoja večmedijska umetniška dela, ki zajemajo monotipije, slike v mešanih medijih, skulpture iz najdenih predmetov, instalacije in videe, je predstavil v muzejih, galerijah in na umetniških festivalih v Evropi, Združenih državah Amerike in Združenih arabskih emiratih. Od leta 1992 živi in dela Portlandu v ZDA.

Trienale 
umetnost
in okolje
EKO 9 Oči v skali je del projekta EMPACT | Sočutje in trajnost, ki ga sofinancira Evropska komisija Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za izobraževanje in kulturo (EACEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti EACEA.