Program

Gal Kirn: Partizanska ekologija
predavanje

Gal Kirn bo v svojem predavanju opredelil koncept partizanske ekologije in ga postavil v kontekst druge svetovne vojne in jugoslovanskega partizanskega boja (NOB). Interpretiral bo vrsto partizanskih umetniških del, v katerih je njihovim avtorjem uspelo upodobiti neizmerno senzibilnost za nečloveški svet, rastline, živali in zlasti gozdove. Avtor v svoji tezi predpostavlja, da si je partizansko gibanje, nasprotno od fašistične okupacije in dominacije nad ljudmi ter naravo, prizadevalo graditi solidarnost med partizani in živalmi/naravo. V predavanju bodo avtorja zanimali tropi v pesmih, proznih delih, risbah in grafičnem gradivu, kjer gozd postane zatočišče, mesto upora in obljuba osvoboditve, hkrati pa se bo osredotočal na vznik nastajajoče politične partizanske subjektivnosti, ki vključuje zatirane, a tudi raznolike živali, krdelo volkov, požgana drevesa, ptice, ki kljub trnovim vejam še naprej žvrgolijo, polža kot figuro in kot primer trdoživega upora ter osvobojen gozd. Predavanje se bo zaključilo s poskusom uskladitve jugoslovanskega partizanskega boja s splošnejšo razvojno linijo protikolonialnih in ekoloških bojev.

Naslovna podoba: France Mihelič, Ožgana tepka, 1944, črna kreda, 38 cm x 27,5 cm, RI-11964. Z dovoljenjem Muzeja za novejšo zgodovino.

Gal Kirn je zaposlen kot znanstveni sodelavec na Filozofski fakulteti v Ljubljani, kjer vodi projekt »Protesti, umetniške prakse in kultura spomina v post-jugoslovanskem kontekstu« (2021–24) in sodeluje v programski skupini projekta »Družbena pogodba v 21. stoletju« (2021–25). V obdobju zadnjih deset let je deloval v nemškem akademskem kontekstu (Institute of Cultural Inquiry Berlin, Univerza Humboldt, TU Dresden, GWZO Leipzig, Akademie Schloss Solitude, WZB). Kirn se je v svojem raziskovalnem delu ukvarjal s tematiko tranzicije v socialističnem in postsocialističnem kontekstu, še posebej so ga zanimale spremembe na področjih umetnosti, politike in spomina. Napisal je dve monografiji v angleškem jeziku Partisan Counter-Archive. Retracing the Ruptures of Art and Memory in the Yugoslav People’s Liberation Struggle (De Gruyter, 2020) in Partisan Ruptures. Self-Management, Market Reform and the Spectre of Socialist Yugoslavia (Pluto Press, 2019). Z Natasho Ginwalo in Niloufar Tajeri je uredil knjigo Nights of the Dispossesed. Riots Unbound (Columbia Press, 2021), z Marianom Burchardtom pa je uredil zbornik Beyond Neoliberalism: Social Analysis after 1989 (Springer/Palgrave, 2017). Leta 2012 je z oceno summa cum laude doktoriral na Univerzi v Novi Gorici (Interkulturni študij idej in kultur). Leta 2005 je diplomiral na Fakulteti za družbene vede in za diplomsko delo prejel Prešernovo nagrado Univerze v Ljubljani.

5. junij 2024, 18.00
Stari sanatorij, Tyrševa 19
Trienale 
umetnost
in okolje
EKO 9 Oči v skali je del projekta EMPACT | Sočutje in trajnost, ki ga sofinancira Evropska komisija Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za izobraževanje in kulturo (EACEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti EACEA.