Knjižnica

Knjige, ki smo jih prebirali. Knjige, ki so nas inspirirale. Knjige, ki jih priporočamo v branje.

Documents of Contemporary Art. Magic (ed. Jamie Sutcliffe, 2021, Whitechapel Gallery, London)
V pričujoči knjigi so zbrani raznoliki prispevki umetnikov, zgodovinarjev in teoretikov, ki obravnavajo preplet sodobne umetnosti in magije, ter spodbujajo ponoven razmislek o odnosu med simbolnim in pragmatičnim. Knjiga, ki je prvo takšno delo, sledi vzniku različnih pojavov v senci modernosti, krogotoku ritualnih praks in trditvah o psihični samoobrambi ter dešifrira razvoj “magično-kritičnega” razmišljanja, ki hkrati zapleta in širi meje naše vse bolj čudne sedanjosti.

Christina Oakley Harrington, The Tradewell’s Book of Plant Magic (2023, Weiser Books)
Christina Oakley Harrington je doktorirala s področja srednjeveške zgodovine. Leta 2001 je ustanovila znano okultno založbo Treadwell’s Bookshop v Londonu. Avtorica se v knjigi osredotoča izključno na čarobne in zdravilne moči pripisane rastlinam. Knjiga je priročen vodnik po tradicionalni uporabi zelišč in rastlin in zanimivo branje za tiste, ki jih zanima kako svoje življenje obogatiti z rastlinskimi uroki vseh vrst. Številni stari načini uporabe določenih rastlin so posodobljeni in prilagojeni sodobnemu bralcu. 

Jeremy Harte, Cloven Country. The Devil and the English Landscape (2023, Reaktion Books, London)
Jeremy Harte, kustos v muzeju Bourne Hall v Surreyju, se v pričujoči knjigi pokaže kot izjemen poznavalec angleške folklore in mitologije. Avtor nas popelje na “hudičevo zabavno” popotovanje po Angliji in njeni bogati pokrajini, kjer srečamo hudiča kot demona, ki se pojavlja kot strašna pojava, ki meče kamenje, izriše doline in zida hribe, ali kot zloveščega lovca v črni obleki, ter spoznamo, da je ženska pamet boljša od moške, ko je treba premagati vladarja teme.

Theodor W. Adorno, Aesthetic Theory (2004, Blomsbury Academic, London)
Adorno v knjigi Aesthetics Theory razvije idejo o avtonomni umetnosti znotraj koncepta estetske forme oziroma sposobnosti umetnosti, da se notranje organizira, da bi prestrukturirala obstoječe vzorce mišljenja. Pristna umetnina pridobi nekakšno »dragoceno resnico« s svojo sposobnostjo, da naši zavesti predstavi družbena nasprotja in antinomije.

Bruno Latour, Down to Warth. Politics in the New Climatic Regime (2018, Polity Press, Cambridge)
Bruno Latour, znameniti francoski filozof in sociolog v knjigi Down to Warth. Politics in the New Climatic Regime, poziva k odmiku od trenutne globalne politične retorike in k ponovni opredelitvi politike kot tiste, ki vodi k Zemlji in ne h globalnemu ali nacionalnemu. Avtor natančno raziskuje politične in filozofske izzive, značilne za čas, ki ga zaznamujeta okoljska in družbeno-gospodarska kriza, si čimer ustvari energičen, prepričljiv in provokativen poskus iskanja alternativne vizije protislovnemu in pomanjkljivemu projektu modernosti.

Timothy Morton, Hiperobjekti. Filozofija in ekologija po koncu (2018, Založba Krtina, Minneapolis)
Knjiga Hiperobjekti. Filozofija in ekologija po koncu sveta je avtorjevo prvo v slovenščino prevedeno delo. V njem povezuje značilne pojme svoje teorije: k objektom orientirano ontologijo, izhajajočo iz novejših filozofskih aktualizacij ontološkega materializma. »Ekologijo brez Narave« kot potrebo po kritičnem obratu ekološke misli pod pogoji antropocena, v katerem romantična Narava kot drugo človeka ne obstaja. Hiperobjekti so paradigmatične entitete te dobe (»globalno segrevanje«), katerih objektivnost je opisana kot viskozna, nelokalna, fazna in večdimenzionalna.

Dear Earth. Art and hope in a Time of Crisis (2023, Hayward Gallery, London)
Katalog istoimenske razstave, ki jo je leta 2023 kurirala Rachel Thomas v Hayward Gallery v Londonu predstavlja umetniške odzive na izredne podnebne razmere in obravnava teme kot so skrb, upanje, soodvisnost, čustvene in duhovne povezanosti ter aktivizem. Izpostavlja načine, na katere umetniki pomagajo preoblikovati in poglobiti naše psihološke in duhovne odzive na podnebno krizo, v bralcu pa želi spodbuditi empatijo ter politični in družbeni aktivizem. Razstava, na kateri je sodelovalo 15 umetnikov z vsega sveta, je raziskovala soodvisnost ekologij in ekosistemov ter našo čustveno povezanost z naravo. 

Extrodæsia. Encyclopedia Towards a Post-Anthropocentric World (2019, Typotex, Budimpešta)
Enciklopedija Towards a Post-Anthropocentric World v madžarskem in angleškem jeziku je obsežen interdisciplinarni projekt, ki so ga zasnovali trije umetniki: Rita Süveges, Gideon Horváth in Anna Zilahi, ki delujejo v okviru umetniške skupine xtro realm. Knjiga temelji na interdisciplinarnem (umetniškem) pristopu in opredeljuje pojme kot sta antropocen in kapitalocen. Zbrana besedila spremljajo grafike Rite Süveges, ki predstavljajo organsko skupnost teoretičnega znanja in umetniškega upodabljanja.

Trienale 
umetnost
in okolje
EKO 9 Oči v skali je del projekta EMPACT | Sočutje in trajnost, ki ga sofinancira Evropska komisija Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za izobraževanje in kulturo (EACEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti EACEA.